Personuppgiftsansvarig
Vi är personuppgiftsansvariga för behandlingen av personuppgifter om våra kunder och samarbetspartners. Ni hittar våra kontaktuppgifter nedan.
Dansk Skilte Inventar A/S
Solbakken 22, 6500 Vojens
Organisationsnummer: 24213110
Det krävs inte att vårt företag har ett externt dataskyddsombud, men om du har frågor om behandlingen av dina personuppgifter kan du kontakta oss via [e-postadress].
Behandlingsaktiviteter
Som personuppgiftsansvarig enligt GDPR har vi följande behandlingsaktiviteter:
Webbplatsbesök
När du besöker vår webbplats använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera, vilket du kan läsa mer om i vår cookiepolicy.
Kommunikation med potentiella kunder
När du har frågor om vår sida eller vill veta mer om våra tjänster kan du kontakta oss via:
Kontaktformulär
E-post - dsi@dsi.dk
Telefon - 74 54 32 00
Genom detta kommer vi att behandla dina personuppgifter så att vi kan inleda en dialog med dig, till exempel svara på frågor om våra tjänster. Vi behandlar bara den information som du ger oss i samband med vår kommunikation.
Vi kommer typiskt att behandla följande vanliga uppgifter: namn, e-post, telefonnummer.
Vår rättsliga grund för att behandla dessa personuppgifter är artikel 6.1 f i dataskyddsförordningen.
Vi raderar vår kommunikation med dig när det står klart om du önskar våra tjänster eller inte.
I särskilda fall kan det finnas behov av att lagra dina personuppgifter under längre tid.
Kunder
Vi måste kommunicera med våra kunder för att säkerställa att tjänsten levereras korrekt. Därigenom kan vi behandla information om namn, adresser, tjänster, särskilda avtal, betalningsinformation och liknande.
Vår rättsliga grund för att behandla dessa personuppgifter är artikel 6.1 b i dataskyddsförordningen.
När tjänsten har levererats och eventuella utestående är avslutade, kommer vi omedelbart därefter att radera personuppgifterna.
Nyhetsbrev
Vi har ett nyhetsbrev som är frivilligt att anmäla sig till – och du kan alltid avanmäla dig igen.
Syftet med nyhetsbrevet är att skicka e-post till de anmälda med ny information från företaget, som kan omfatta nytt innehåll på webbplatsen, annonsering av våra tjänster.
Vi kommer bara att skicka e-post till dig om du har gett ditt aktiva samtycke till detta. Det kräver först att du anger din e-postadress, som vi sedan skickar en e-post till för att du ska kunna bekräfta anmälan. På detta sätt säkerställer vi att du verkligen själv har anmält dig till nyhetsbrevet, dvs. lämnat aktivt samtycke.
Vår rättsliga grund för att behandla dina personuppgifter (dvs. e-postadressen) i samband med nyhetsbrevet kommer att vara artikel 6.1 a i dataskyddsförordningen.
Vi kommer att behandla dina personuppgifter så länge du fortfarande är anmäld till nyhetsbrevet. Vid avanmälan från nyhetsbrevet upphör vi också att skicka detta till dig. Om vi inte har skickat dig något nyhetsbrev på 1 år, upphör ditt samtycke till följd av vår passivitet.
Vid avanmälan från nyhetsbrevet sparar vi ditt tidigare samtycke i 2 år efter senaste användningen på grund av preskriptionskrav enligt Konsumentombudsmannens spamvägledning, avsnitt 11.3.
Bokföring
Vi måste spara alla bokföringshandlingar enligt bokföringslagen. Det innebär att vi sparar fakturor och liknande underlag för bokföringsändamål. Därav kan framgå allmänna personuppgifter som namn, adress, tjänstebeskrivning.
Vår rättsliga grund för att behandla personuppgifter för bokföring är artikel 6.1 i dataskyddsförordningen.
Vi förvarar dessa uppgifter i minst 5 år efter avslutat räkenskapsår.
Jobbansökningar
Vi tar gärna emot jobbansökningar i syfte att bedöma om de passar ett anställningsbehov i vårt företag.
Om du skickar din jobbansökan till oss är vår rättsliga grund för att behandla dina personuppgifter artikel 6.1 f i dataskyddsförordningen.
Om du har skickat en spontanansökan kommer HR omedelbart att bedöma om din ansökan är relevant och därefter radera dina uppgifter igen om det inte finns en matchning.
Om du har skickat en ansökan till en utlyst tjänst kommer vi att kassera din ansökan om du inte anställs, omedelbart efter att rätt kandidat har hittats för jobbet.
Om du ingår i ett rekryteringsförlopp och/eller anställs kommer vi att ge dig särskild information om hur vi behandlar dina personuppgifter i detta sammanhang.
Personuppgiftsbiträden
Få kan klara allt själva, och detsamma gäller oss. Vi har därför samarbetspartners och använder leverantörer, varav vissa kan vara personuppgiftsbiträden.
Externa leverantörer kan exempelvis leverera system för att organisera vårt arbete, tjänster, rådgivning, IT-hosting eller marknadsföring.
- Marknadsföring: Google, Meta, Klaviyo
Det är vårt ansvar att säkerställa att dina personuppgifter behandlas korrekt. Därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners, och våra partners måste garantera att dina personuppgifter är skyddade.
Vi ingår därför avtal med företag (personuppgiftsbiträden) som hanterar personuppgifter på våra vägnar för att öka säkerheten för dina personuppgifter.
Vidarebefordran av personuppgifter
Vi vidarebefordrar inte dina personuppgifter till tredje part.
Profilering och automatiserade beslut
Vi utför ingen profilering eller automatiserade beslut.
Tredjelandsöverföringar
Vi använder som utgångspunkt personuppgiftsbiträden inom EU/EES, eller som lagrar data inom EU/EES.
I vissa fall är detta inte möjligt, och här kan personuppgiftsbiträden utanför EU/EES användas, om dessa kan ge dina personuppgifter ett lämpligt skydd.
Behandlingssäkerhet
Vi håller behandlingen av personuppgifter säker genom att ha infört lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder.
Vi har gjort riskbedömningar av vår behandling av personuppgifter och därefter infört lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att öka behandlingssäkerheten.
En av våra viktigaste åtgärder är att hålla våra medarbetare uppdaterade om GDPR genom kontinuerlig awareness-träning, GDPR-kurser samt genom att gå igenom våra GDPR-procedurer med medarbetarna.
De registrerades rättigheter
Du har enligt dataskyddsförordningen en rad rättigheter i förhållande till vår behandling av uppgifter om dig.
Om du vill utnyttja dina rättigheter ska du kontakta oss så att vi kan hjälpa dig med detta.
Rätt att se uppgifter (insyn)
Du har rätt att få insyn i de uppgifter som vi behandlar om dig samt en rad ytterligare uppgifter.
Rätt till rättelse
Du har rätt att få felaktiga uppgifter om dig själv rättade.
Rätt till radering
I särskilda fall har du rätt att få dina uppgifter raderade innan tidpunkten för vår vanliga generella radering inträffar.
Rätt till begränsning av behandling
I vissa fall har du rätt att få behandlingen av dina personuppgifter begränsad. Om du har rätt att få behandlingen begränsad, får vi framöver endast behandla uppgifterna – förutom lagring – med ditt samtycke, eller i syfte att rättsliga anspråk ska kunna fastställas, göras gällande eller försvaras, eller för att skydda en person eller viktiga samhällsintressen.
Rätt till invändning
I vissa fall har du rätt att göra invändningar mot vår annars lagliga behandling av dina personuppgifter. Du kan också göra invändningar mot behandling av dina uppgifter för direktmarknadsföring.
Rätt att överföra uppgifter (dataportabilitet)
I vissa fall har du rätt att ta emot dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format samt att få dessa personuppgifter överförda från en personuppgiftsansvarig till en annan utan hinder.
Du kan läsa mer om dina rättigheter i Datainspektionens vägledning om de registrerades rättigheter, som du hittar på www.datatilsynet.dk.
Återkallande av samtycke
När vår behandling av dina personuppgifter är baserad på ditt samtycke har du rätt att återkalla ditt samtycke.
Klagomål till Datainspektionen
Du har rätt att lämna in ett klagomål till Datainspektionen om du är missnöjd med det sätt på vilket vi behandlar dina personuppgifter. Du hittar Datainspektionens kontaktuppgifter på www.datatilsynet.dk.
Vi vill generellt uppmana dig att läsa mer om GDPR så att du är uppdaterad om reglerna.